Een Nederlander is geen Nederlander zonder te zoeken naar de goedkoopste prijs. Wanneer je weleens in het buitenland bent geweest ben je vast nageroepen met “kijken, kijken niet kopen”. Nederlanders staan er bekend om over heel de wereld dat zij gierig zijn en altijd proberen op de kortingen af te gaan. Stad en land zijn afgelopen om de goedkoopste prijs te betalen, menig winkeltje wordt hierbij aangedaan. Vergelijk het met zoeken naar een Legaalonlinecasino.nl, hier zie je een lijst met legale online casino’s.
Onderzoeken hebben aangetoond dat Nederlanders zich laten leiden door kortingen. Er wordt speciaal langer gewacht om een product aan te schaffen tot deze in de aanbieding gaat. Producten die eigenlijk niet nodig zijn worden toch gekocht omdat ze met korting worden aangeboden. Vrouwen blijken sneller een impulsaankoop te doen wanneer er korting is dan mannen.
Er wordt speciaal gewacht op de sale
Ook is er onderzoek gedaan naar het aankoopgedrag van Nederlanders. De resultaten laten niets te wensen over. Van de Nederlanders tussen de 30 en 50 jaar houdt 97% rekening met een uitverkoop of korting. Twee derde gaat altijd op zoek naar de voordeligste prijs of de beste deal. Voor 36% van de mensen is een korting doorslaggevend om een product te kopen. Mensen zijn zelfs bereid om een maand te wachten op een sale of korting die gaat komen. Vooral kleding (70%), schoenen (61%), verzorgingsmiddelen (60%) en elektronica (55%) zijn hierbij erg populair.
Wanneer er over online aankopen wordt gepraat, wordt dit in veel gevallen geassocieerd met impulsaankopen. Toch is dit niet helemaal terecht. Bij fysieke winkels wordt er veel meer gericht op kortingen en uitverkopen. Hoe vaak zie je in winkels of winkelcentra niet dat er groot reclame wordt gemaakt voor uitverkopen? Online is het eenvoudiger om een kortingscode te bemachtigen of verschillende producten te vergelijken met elkaar.
Is korting echt zo belangrijk?
Nederlanders leren bij de opvoeding al dat de meeste producten die je koopt veel te duur zijn, en je dus op moet letten op aanbiedingen of een uitverkoop. Een uitverkoop wordt bijvoorbeeld ook gezien als een goede manier om geld te besparen. Korting is daarmee echt een cultureel ding geworden. Vandaag de dag kun je met korting apps,kortingscode websites en nieuwsbrieven met kortingen op de hoogte worden gehouden. Steeds vaker wordt er gebruik van gemaakt, het is een sport geworden om producten zo goedkoop mogelijk te vinden op internet of in de winkels.
Natuurlijk kunnen kortingscodes ook een duit in het zakje doen, deze worden namelijk steeds populairder. Ze zijn zo populair geworden dat 33% van het online winkelend publiek niet tot een aankoop overgaat als er geen kortingscode is gegeven. Vaak wordt de koop uitgesteld, of wordt gekeken bij een andere webshop of van de koop wordt afgezien.
Is elke aanbieding ook echt een aanbieding?
Winkeliers weten natuurlijk dat het winkelend publiek gek is op aanbiedingen en speelt hier ook op in. Black Friday is hier een goed voorbeeld van, mensen denken dan dat zij veel voordeliger uit zijn dan tijdens normale dagen. Gelukkig mogen ondernemers de consument niet meer misleiden door eerst de prijs te verhogen en vervolgens korting te geven. Voor online casino’s kun je een review lezen zoals deze Jacks Casino review.